RSS

the war has begun

One sunny day..


Ok troops, get the shield on! We're on war!
Roger, sir! EERR..But whose the enemy?
Are you blind??
No
Right, I'll be on the front line, you follow my back, got that?
But sir, I...
Why are you questioning my order?
I DONT SEE OUR ENEMY!! where are they?
It's you...


**************************************************

Enemy yg dimaksudkan adalah diri sendiri. Musuh terbesar dalam hidup kita. Aku ada musuh dalam diri. Musuh yang aku maksudkan adalah sifat-sifat tak elok yang menjadi darah daging dalam hidup ni.

Kenapa sedih je entry ni?

****************************************

Kurang sebulan sebelum aku menempuh 9 september 2011, seakan tak semangat je. Apa je yang aku buat kat rumah ni? korang semua nampak aku..di FB. Haha. Aku memang ada study tapi, berapalah sangat untuk compare apa yang bakal dilalui nanti. Mana semangat aku ni? terbang melayang je bak angin selat tebrau. cehh ayat puitis. Aku malas, malas dan malas. Itulah musuh dalam diri aku sekarang nih..ish

Duduk kat rumah ni, tak ada apa yang aku buat, tau je bangun sahur makan mata tutup, tu pun abah sediakan makan, kalau tak memang tak bangun la aku. sayang abah! walaupun goreng drummet hangus, tapi aku tetap makan demi abah. haha. abah selalu tanya nak makan apa masa sahur, nanti abah buatkan..(sepatutnya aku la yg tanya cmtu kan?) tapi abah rilex je, sediakan makan sahur, mak aku pulak time buka puasa masak..aku??? jeng3...hehehe

Time study, study je la, aku semakin mempergiatkan blog vet untuk bantu kawan2 aku juga. Aku sedar apa yg aku buat ni bukan stakat bagi benefit kat aku, tapi orang lain juga. InsyaAllah, aku mempersilakan rakan2 vet aku untuk buat blog vet masing2, secara tak langsung, masa yg lapang boleh diisi dgn bende2 yg berfaedah (minus fb) hehe


Tapi aku sungguh stress buat masa sekarang sebab banyak benda aku perlu cover tu external exam brlangsung 9 september tu. Tapi aku malas!! aiyak, sbb bukak je buku, mengantuk, lepas tu tido lepas tu menyesal tido. tu la kitaran hidup aku sekarang ni. Lagi aku stress budak2 ni selalu cakap aku pandai, tutup mata boleh jawab. Tolong lah, aku bukan macam tu. Somehow aku tertekan dgn kenyataan mereka ni. Apa yang aku capai itu, adalah hasil usaha aku sendiri, rezeki yg Allah bagi. Aku kenal diri sendiri macam mana, so tolong la, jgn buat kenyataan macam tu, lepas tu bagi semua orang tau. Aku stress T.T. Aku jauh sekali tak pernah anggap aku ni pandai walaupun dah 2 kali dean list. Ada lagi orang yang lebih hebat dari aku, aku ulang semula, ini semua rezeki Allah. Korang boleh puji aku, tapi aku takut pujian melampau itu akan membuat diri ini riak, aku tak nak macam tu.


Next time, tolong...jangan buat lagi T.T




ps: The war has just begun! study intan!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 no comments :):

Post a Comment