RSS

Aku seorang pendatang

Francessa Peter- Aku seorang pendatang

Aku bagai seorang pendatang
Ke sempadan yang mengasingkan
Sedang dulu, di sini aku bermesra denganmu

Kedatangan tiada sambutan
Dan senyuman tiada balasan
Langkah kaki sampai disini terhenti

Ku mencari kembali pohon hijau nan rendang
Disitulah kita berteduh
Dan sungainya bertali arus air mengalir
Bagai takkan berakhir
Dijadikan perlambangan tanda setianya percintaan...dua insan

Perjalanan di tanah gersang
Tanpa sungai dan pohon rendang
Kau dan aku demikian diibaratkan

Ku mencari kembali pohon hijau nan rendang
Disitulah kita berteduh
Dan sungainya bertali arus air mengalir
Bagai takkan berakhir
Dijadikan perlambangan tanda setianya percintaan...dua insan

Perjalanan di tanah gersang
Tanpa sungai dan pohon rendang
Kau dan aku demikian diibaratkan..


ps: Favorite song during childhood.. :)


ps/ps: struggling hafal vocal bahasa thai =.=''

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 no comments :):

Post a Comment