RSS

jaga mulut, perbuatan dan hati anda..

Barulah paham apa yang dimaksudkan;



"Kerana mulut badan binasa"

atau

" terlajak kata tak boleh diundur"


Mulut ni kekadang tak boleh control, cakap je and sometimes mulut ni akan terus cakap tak pakai otak! Orang itu adalah aku!!


Bape banyak hati yang sakit hasil daripada mulut yang tak de lesen

Mulut aku la tu


Entah la. Kepada sape yang pernah terasa dengan aku, minta ampun dan maaf. Kekadang bila dah terleser tu, bape hari lepas tu baru teringat pastu mulalah nk sebut astagfirullahalhazim. Especially kat mak aku..T.T I'm sorry..


Semua orang tak sempurna. Aku lah orang tu. Aku selalu ingatkan diri supaya jangan buat something yang orang tak suka. Especially kata-kata itu. Sebab tu lah ade pepatah yang aku dengar dari seorang ahli politik (parti dirahsiakan hehe) time sidang parlimen kat TV;


" Silent is Golden"

Betul. Baik diam je. Tapi mulut ni gatal2 jugak.


Tu pasal mulut. Hati pulak 1 hal. Aku mengaku, aku sangat berkata-kata dalam hati lebih dari mulut. Kalau aku tak suka, aku tak bantah depan2, tapi aku akan bantah dalam hati. Bukan selalu tapi kerap la jugak. Mesti ade jugak diantara korang yang macam tu kan?


Hati ini tak pernah lari daripada tidak menyukai seseorang itu. Even though I tried so hard not to hate that person but I just couldn't,..Ya Allah, jahatnye aku ni.. .T.T

Kawan aku pernah cakap;

"Kalau ada 10 orang dalam dunia ni, mesti ada at least 1/10 orang tak suka dengan kita..dan kita juga begitu, kita tak mampu untuk suka semua orang.."

Betul. Aku setuju


Aku jugak ada sifat dendam. Dendam datang dari benci, dan benci datang dari tak suka, dan tak suka datang dari seseorang itu. Bila aku renung balik, tak elok berdendam, nanti diri sendiri yang sakit. The best thing to do is to forgive and forget. Tapi bukan semudah itu....masa adalah segalanya-galanya. Nak buang jauh-jauh dendam tak boleh, dan aku tak tau bagaimana..


Aku mudah terasa, especially time aku rasa down dan trauma. Aku cepat menangis. Hati aku mudah terluka dengan kata-kata tajam macam pedang. Kenapa, sebab aku ni seorang perempuan. Perasaan aku diperbuat dari air, lemah dan senang putus. Sebab itu Allah jadikan kaum hawa ini kaum yang lembut, dan ideal untuk keluarga. I'm not a woman made from steel.
My soul is made from a soft silk..easy to torn.


Please..don't break my heart


It takes many years to build a trust but takes a second to crush it. Yes..susah nak dapatkan kepercayaan dari orang bila SEKALI je kita buat hal. Tapi alhamdulillah, pernah mengalaminya dan sangat sangat serik kut..heheehe


I am trying to be a sweet doll to everyone, trying to be kind and generous, humble and all the moral values that should be included in your list. Ambil masa semua itu.



I am not perfect*



***********************************


And just I don't know how to build peace from you
My heart seems to find a way to trust you again
after what you've done
I always thought myself is bad, for not-welcoming your present
But I rather be alone
I know we have nothing more to say
For I don't know what to say to you
I always looking at you from the distance
That I'd thought to see something new from you
But I couldn't found any...you seem so far
Let me be frank to you,
It is NOT only me, to have this incompatible feeling towards you
But I felt a glimpse of guilty to carry away this feeling whenever I saw you..
I can't face you and tell what is inside me because I'll know how you will react
God forbid us to hate each other, it is a SINful thing
I am truly sorry...I just don't know how

T.T


ps: Ya Allah..mohon keredhaanMU..






  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 no comments :):

Post a Comment