RSS

Kepelikan mengiringi kepulangan ke UMK ^^

Akhirnya, tepat pkul 10 malam, pesawat air asia flight AK5294 mendarat ke Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra di Pengkalan Chepa. Satu perasaan yg biasa aku alami sewaktu pandang ke luar tingkap sebelum keluar dari plane..



" Aku dah kembali kepada kehidupan aku yg sebenar"

Sigh.


Perkara-perkara pelik telah berlaku depan mata aku semalam sebelum aku boarding

1. Pertama kali tgk org kena tangkap polis dalam airport. Aku xtaw pasal apa, time tu aku kt restoran dekat dgn McDonald (tempat dorang kene tangkap) tapi keadaan kecoh, seorang mat salih ni kene handcuffed dengan polis pastu jerit2 ape tah. Kes 2, seorang chinese perempuan juga kena tangkap, handcuffed smbil jerit " I'll call my lawyer!!!!!!!" pastu kene bawak keluar airport dgn polis perempuan dgn sorang polis laki

Abah cakap " Lawyer pun bunuh org skang ni..." hahahaha


2. Mak Lang dgn Pak Lang menderma sejumlah duit raya yg byk..kalau makan bole cukup kot sebulan lebih...hehe

3. Terjumpa 1 family kelantanese yg harok giler! Seriuos menyampah giler aku tengok!! ingat airport tu korang pnye sorang ke?

4. First time terpaksa Qada solat sebab dah xsempat nk maghrib sebab surau LCCT jauh sangat. Lagpun aku kan musafir? hehe


5. Berjaya melarikan diri daripada ditahan Staff AirAsia!! hahaha Aku bawak hand carry penuh dgn makanan lebih 7kg. Polisi airasia xbagi penumpang bawak lebih 7kg untuk hand carry, nnti kene tahan. Agak cuak la sebelum nk lalu kat situ sebelum pergi ke security check. Lepas salam mak abah, aku nampak ade spouse arab ni nak masuk check in jugak, pastu si staff air asia ni tahan dorang and timbang beg hand carry dorang.

Masa arab 2 org tu tengah cakap2 dgn org air asia tu (aku rasa dorang kene tahan sbb beg berat >7kg) aku pon cepat2 pergi pass by org2 and terus ke security check point!! Agak cuak la jugak takut dia panggil, tapi tak kena!!huhu Lepas akhirnye.heeee


6. Air Asia sangat2 pelik time tu. Dalam boarding pass aku dia suruh masuk pkul 9.15 mlm, tapi pkul 8.30 mlm dah boleh masuk plane..aiyooo awal giler


7. Seat flight aku sebelah pintu kecemasan...first time dok sebelah pintu emergency yg menghala ke tgh2 sayah kapal terbang ni..xsuke la aku...terhalang pandangan luar...siap kena suruh ajar cara nak bukak plak tuh =.=''


8. Flight attendant kali ni sume laki...hensem..keh3 pelik kan?


9. AirAsia mendarat tepat pukul 10 malam!! pelik, jarang aku turun tepat jam. Mesti ade minit2 kat belakang. Dah la 10 minit awal, pilot speeding.


10. Turun kali ni disambut oleh cik semoh munshi..tq, sayanggggg kamoo :)) (yg ni xpelik la hihi)






Semoga perkara yg baik2 akan mengiringi aku di UMK.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 no comments :):

Post a Comment