RSS

Where did the feeling go?

I came across this hadith while reading a book. I nearly cried. It says;



Rasulullah saw bersabda;

"Sesungguhnya Jibrail diberi tugas bagi menguruskan segala keperluan anak-anak adam. Sekiranya seorang hamba kafir berdoa, Allah berfirman kepada Jibrail,
Hai Jibrail, tunaikanlah keperluannya, sesungguhnya Aku tidak suka mendengar permintaannya.

Dan sekiranya seorang hamba mukmin berdoa, Allah berfirman kepada Jibrail;

Wahai Jibrail, jangan kau tunaikan dulu permintaannya, kerana aku suka mendengar permohonannya... "


Hadis riwayat Jabir



Renung-renungkanlah hadis ini. Adakah kita berada di kalangan org yg beriman atau tidak..Adakah kita semua mampu menjadi seorang mukmin yang sejati??


Aku dah beberapa kali menilai diri sendiri. Apa yg baik di mata org bukan baik di mata aku. Aku dapat rasakan diri ini hanyalah sekadar jasad yang mampu berpura-pura sedangkan hati ini adalah segala-galanya. Aku hanya mampu berkata-kata ke arah kebaikan sedangkan diri ini masih belum sempurna. Yup, I'm just a sinner saved by grace. I need more self-discoveries to continue this uncertainty journey.



"Ya Allah, jauhkan aku dari perasaan hasad dengki, khianat, khianat, cemburu dan dekatkanlah aku dari sifat-sifat mahmudah. Hanya Engkau sajalah yg mampu membaca hati ini..Janganlah Kau palingkan hatiku ini ke arah kekufuran kerana sesunguhnya kekufuran itu adalah seburuk-buruk manusia..."



----------------------------------------------------------------------------------------------

Sekeping hati..


Sekeping hati,
Walaupun kau dimiliki oleh seorang wanita yang lemah,
Jadikanlah dia seorang yg kuat,
bukan seorang yg emosional dan mudah memendam rasa,
Jadikan dia setegar-tegar besi,
yang mampu menahan sindiran dan kesedihan.


She's wants to be strong
She needs you to stand by her own
When hope is out of sight...


Wahai sekeping hati,
Tabahlah dengan segala dugaan,
Jauhkan dari si cemburu dan si dengki,
Jadikan pemilikmu itu seorang yg keras dgn perasaan-perasaan ini.





She was born with heart made of paper. Highly fragile. But she is destined to be a great. She is a wonder woman. :)






















Listen to Air Supply- I can wait forever.
It melts.






lalalalalalalalalalalaaaaaaaaaaaaa.....

:)



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 no comments :):

Post a Comment