RSS

bila kesal dtg lagi

hmmm..im not really in a good weather...



I have gone bad??
Ya Allah...
Aku dah byk berdosa
kepadaMu, rakan2ku, org2 yg aku sayang
atas kelalaian diri ku ini
Ya Allah...
selama ni aku enjoy je..
and i might REPEATING the same history again..
kenapa susah sgt aku nk sedar?
wake up Intan!!!!!!!!!
dosa2 dan kesalahan2 yg aku dh buat..
aku secara xlangsung ingkar kepadamu Ya Allah
mungkinkah??
satu persatu bala yg dtg..
tp aku masih x sedar
lepas yg satu ni dtg..
i sat and pondered
wondering
thinking
and I found the answer!!
sebab aku lalai
aku ambil mudah setiap apa yg berlaku
alangkah bodohnye aku!!!!!!
baru sekarang nk tersedar
mungkin dgn cara ni Allah nk bagi aku sedar
these sins happened without my conscience..
tu la..yg lain kali fikir sbelum nk buat
yg ni main redah je




Aku malu dgnMu Ya Allah...
masa susah dulu, every second i thought of u
keep myself praying
hoping for Your mercy
disaat hilang arah,
dengan sape aku berdoa setiap malam?
dengan sape aku bermunajat?
dengan sape aku minta ampun?
dengan sape aku bersujud?
Bila Kau hulurkan kebahagian yg aku nak sgt tu
kejap je aku dah lalai..
terus ambil mudah
suruhan yg telah Kau syariatkan
aku ni hipokrit ke??
adakah aku ni manusia yg kurang bersyukur?
hanya mencari yg hakiki
di saat2 genting
tapi melupakanya
bila capai kebahagian


Ya Allah, adakah aku layak mendapat belas kasihanMu?
adakah aku layak berada di syurgaMu?
adakah aku sentiasa dimataMu?



aku hanya layak dihukum sebegini
biar rasa sedar sentiasa menyelubungi diri ini
aku manusia yg tidak sempurna
aku seperti x layak dpt apa yg Kau berikan
keluarga yg sempurna,
kehidupan yg bahagia,
sahabat2 sejati,
kalau aku bersikap seperti begini..
aku malu Ya Allah,
bila xsemua org berpeluang pergi ke rumahMu,
tapi
aku yg diberi peluang ini
seperti tidak menghargai....
adakah peluang itu akan dtg lg?


Aku redha Kau tetapkan segala2nya kepadaku
aku hanya mampu berserah kpada Qada dan Qadar
setiap bala yg menimpa ada hikmahnya..
Hanya Kau saja yg maha mengetahui..
Ampunilah dosa-dosaku Ya Allah..









Ps: aku memang sgt2 menyesal, tapi takut sekejap je rase sesal tu :(
bacaan Quran sgt2 menyenangkan perasaan aku ketika ini..
tidurlah wahai mata..dh pkul 2.30 pg ni..








  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 no comments :):

Post a Comment