RSS

5.40am

Menuju ke final sem 6 adalah bende yg paling risau sekarang ni. I can't believe we're marching into the exam hall already.Feels like so yesterday we entering new sem and one step away to final. Of all these while, we faced many things in life. Friends family problems come and go as part of life's game. Looking from myself from  the previous day and now, i may not be the same person again. Everybody is changing.  Either bad or good you  judge it yourself. Perubahan dalm diri seiring dgn peningkatan umur dan pengaruh hormon dan persekitaran. (betul ke?) But now, i can see the colors sparking from each of them and realised, we cant expect everyone to be there for us, kita yg kena SURVIVE sendiri


Ada kawan aku ckp, dalam hidup ni, kita kena pentingkan diri. Bukan bermaksud tak nak tolong tapi apa-apa pun kita memang kena selamatkan diri sendiri sebab kita kene survive. Jangan jadi baik sgt, org ambil kesempatan, dan we ourself rugi xdpt apa. Betul aku setuju. But HOW? Ak salah sorang manusia yg x boleh buat mcm ni. Aku nk pentingkan diri tapi aku fikir jugak kt org lain. Aku kesian kt orang lain, dan nak tolong, korban masa dan sebagainya, tapi apa yg org lain buat kat aku? org lain juga buat aku menangis, org lain juga menjauhi aku. Aku bukan la org yg baik pun, aku pun ada ego kuat mengamuk juga, tapi dlm mcm tu pun aku masih care dgn kawan2. Aku takde niat pun nak ungkit ap yg aku buat, sebb ada juga masa org lain pernah tolong aku dan kawan aku pernah pesan,"tolong org kena ikhlas, jgn harapkan balasan dunia, tp harap balasan dr Allah swt..hnya dari Dia tempat bergantung" betul ayat ni buat aku cool sikit. 

Ketahuilah, aku bukan seorang yg baik, aku masih byk kekurangan dlm diri. Kekadang aku terfikir kenapa ada orang ni semua suka kawan dgn dia dan semua nk jadi kawan dia. Kenapa bukan AKU? kenapa org lain masih nak jauhkan diri dgn aku. Am i done something wrong?? bgtau sj kalau aku ada salah apa2, aku boleh terima dan still carry on. Semua yg aku buat bukan betul pun, jadi aku pun ada salah juga. Ada pernah aku fikir, kenapa masa mereka perlukan sesuatu mereka cari aku dan lepas tu tendang aku kat tepi? SIAPA kah aku ni? Ke aku yg tak pandai make friends?? mcm aku je yg create semua bende ni. bila masa gembira semua seperti lupa dgn aku. Kalau pun aku ni jahat sgt kenapa datang kat aku? jgn cari aku kalau kau sendiri tak mampu berlaku adil dgn aku. Efforts yg aku buat seperti tak beri apa-apa makna. Aku tidak menuntut apa-apa dari mereka, ak taknak susahkan hidup mereka, tapi hargailah aku. That's all. 

Aku tak nak cakap yg aku betul dlm semua perkara, mungkin aku ada salah sampaikan mereka tak suka dgn aku. Jgn beri alasan sbb aku budak dekan taknak rapat sbb takut tersaiko. Tolong la, aku bukan anak menteri, bukan genius, kalau genius ak xde la nk duduk kat sini. I'll be long gone. Aku ni org biasa. Sepandai aku pun tu Allah beri pinjam. Bila-bila masa dia boleh tarik balik. Semua rezeki aku kerana aku berusaha+doa+tawakal. Aku pun bergantung pada Allah swt untuk beri kemanisan pelajaran dan aku buat semua ni untuk mak abah yg byk berkorban. 

And if you think you can be fair to me, or anyone like me, pls, dun get to us when urself trouble.

Kepada sesiapa yg pernah hadir dan terus menceriakan diri ni, terima kasih ke atas keprihatinan anda. InsyaAllah aku akan ingat sampai bila2 :)

If Allah bring back golden times, I'll sail onto 7 oceans to reach for it 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 no comments :):

Post a Comment