RSS

Untunglahh..

Bebaru ni menyampah pulak dgn phase 'untungla...apa2 benda best skit mesti cakap untung la..kan bagus tuka jd alhamdulillah,untungla2 soo annoying. hishhh


Sebab apa yg buat aku xsuka ni mcm la org yg cakap tu xde untung dlm hidup (ehh aku pun kdg2 trcakap jugak tp TAK BYK ok). Aku tau la somehow org nk bergurau guna perkataan ni, tp bg aku ianya sgt annoying. Kalau kita rasa org tu lg untung dari kita, cermin diri tanye diri sendiri apa lg yg kita x untung?
sekali Allah tarik nikmat kang padan muka.

You know what makes me realised this? Abah. He's the one buat aku sedaar betapa untungnya kita ni sebenarnya. Ada 1 masa ni aku duduk makan dgn kawan aku sorang ni, we're talking then suddenly aku cakap pasal family yg byk sokong dari belakang, beli itu ini untuk memudahkan aku belajar, n amcm2 lg la, then suddenly dia cakap.."bagus la ayah ko tu, kalau ayah aku jgn harap la dia nk buat mcm tu.." her words are shredding, terdiam terus,,tak sangka rupanya I have the best father in the world. Basah mata bila aku terkenang balik apa yg kawan aku cakap ni, dan buat aku sedar yg aku lebih UNTUNG dri org yg aku rasa untung dari aku. Biarlah ayah aku bukan Datuk, bukan Menteri, bukan millionaire, tp hanya seorang pencen dan pemuzik (ehem ehem hehe) tp dia lebih mulia dari semua tu. Kalau kamu rasa ayah kamu tak mampu beri apa-apa yg kamu inginkan, just ingatla, tepuk dada tanya selera, dia juga yg jaga dan beri kamu pendidikan sehingga kamu mampu jadi manusia yg mungkin jauh lebih baik dari dia.  UNTUNG kamu bukan terletak pada harta, ipad2, iphone4S, tablet, dan sebagainya tp UNTUNG kamu adalah memiliki sebuah family yg sempurna. Renung2kanlah apa yg aku sampaikan ni.,

Jangan nk tgk untung org tp diri sendiri tak bersyukur. Kufur nikmat yg teramat. Auzubilllah.

Salam,

From nothing to something, from zero to hero

Meducci

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 no comments :):

Post a Comment