RSS

xperia vs nasi kicap






Saya nk sebuah sony xperia ray...tp sy xmmpu nk beli. Saya nak sangat sangat.Saya selalu berdoa agar dpt memiliki handset ini. Harga dia murah sikit je drpd iphone4..Sedihnye, setiap malam mengigau nak beli bende ni, tp bila tgk duit dalam account....entah cukup ke tak 6 bulan ni..hajat di hati xmau mintak duit kat mak abah lagi. Huhu apakan daya.


Sampai satu hari tu..


A: Kau tau, masa mak aku tengah xde duit time aku kecik dulu, dia just goreng ikan bilis campur bawang makan dgn kicap dgn nasi...tapi sedap,


S: Masa aku kecik dulu, ayah aku kerja bawak lori, aku pergi sekolah tak bawak duit pun. Masa kecik jugak, aku tak mampu nak beli nugget...



.....


Bila aku dgr mereka mcm ni, barulah aku sedar life is not easy. Aku tak pernah rasa susah mcm mereka, jauh sekali makan nasi dgn kicap mcm tu. Aku sepatutnya bersyukur dan tau membezakan mana yg keperluan dan kehendak. Mungkin hidup aku tak sempurna seperti yg aku inginkan, tp bila pusing belakang ada org yg inginkan kehidupan macam aku. Jadi tanyalah pd diri sendiri ap lagi nikmat yg kamu xpuas hati.


So, moral of the story, bersyukurlah dgn apa yg kamu miliki.

Aku sedaya upaya buang perasaan cemburu dan iri hati dgn kemampuan org lain, dan aku sedar sepatutnya aku perlu bersyukur dgn kemampuan aku yg Allah kurniakan. Jgn tamak, kelak rugi.


Anyway... I STILL WANT THAT XPERIA! huhuhuhu

ps: InsyaAllah, mungkinkah ada insan mulia nk hadiahkan kat aku??... **harap je la..







  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 no comments :):

Post a Comment