RSS

its super cruel

News terhangat minggu ni,
Pemimpin Libya telah mati dibunuh tentera pemberontak


Reaksi aku?
Terkejut jugak la
Mati akhirnya pemimpin yang dikatakan kuku besi ni

Baca paper pagi ni
Tetiba aku rasa semacam je
Surat khabar yg tak tau la betul ke tak kan..
Kosmo je pun


Aku baca yg sebelum dia mati, dia sempat merayu jgn tembak
Tapi, dia dikatakan dipukul sebelum ditembak mati
terus aku bengang!
Apasal la tembak dia sampai mati?
aku tau la mungkin masa tu org2 yg buru dia tu tgh panas
tapi pendapat aku tak patut tembak dia macam tu
sepatutnya tangkap dulu kan..masuk perbicaraan yg jgn cmpur dgn kehakiman barat
bukan apa
Dlam quran pun Allah firman jagn tembak orng yg lemah melainkan dia melawan
lebih kurang mcm tu la yg aku paham
tapi yg ni...kejam pun ada


mungkin korang rasa aku tak ptut back up dia
tp atas dasar keperimanusiaan
sejahat mana pun dia ni, tak patut ke kejam sebegitu
dia akan terima hukuman juga
islam berperang sesama islam
barat senyum je
dunia mmng akan kiamat bila2 masa


this is just what i feel

semoga Libya menerima sinar baru..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 no comments :):

Laili Abdul Rachman said...

yup...sye pun rasa yang ianya adalah satu pembunuhan yang agak kejam...tengok mayat dia,kesian kot..walaupun dia jahat,tapi tak payah la sampai mcm tu sangat..*my opinion la*

Natasya said...

erm even xamek port sgt dgn pmimpin Libya, tp btl jgk la jgnla smpai kjam camtu. tbe2 kesian plak.hihi

Aina Meducci said...

itulah pasal..dunia semakin ke penghujungnya

Post a Comment