RSS

Alhamdulillah

Alhamdulillah, sudah abis latihan industri kali ke-2 kat ladang ayam FFM Farms Sua Betong PD. The moment aku melangkah keluar hatchery, aku dah excited giler sebab segala penat aku bakal terbayar.


Hatchery department

Bagi aku farm ni okay, dari management sampailah pekerja, tapi personally aku memang tak suka kerja di industri ayam sebab leceh. Aku ingat jaga ayam senang sebab ayam kecil, tapi terbukti salah, ayam memang salah susah nak jaga. Orang yang kerja kat sini semua kuat-kuat tahan bangun pukul 3-4 pagi kerja sampai petang. Jadi hanya orang rajin je lah boleh kerja kat sini. Bila aku tengok aci india tua-tua kerja kat sini, nak cari duit nak hidup, aku rasa bersyukur sangat sebab nanti aku tak buat semua kerja ni, at least pengalaman kerja berat kat sini boleh jadi iktibar kalau aku kerja satu hari nanti.


Teman-teman LI, Mira, Farah, Asma, terima kasih sebab selalu bersama-sama dengan aku layan perangai aku yang agak mengada-ngada ni, hehe kalau takde korang mesti bosan gila.


Dr Liew, En GG, En Zapri, terima kasih untuk segala tunjuk ajar Farm dan hatchery walaupun kita tak de masa nak buat presentation. Dr Liew siap tawarkan jadi vet kat ladang ni, tapi dalam hati aku, tak nak la kut. hehe

Staf-staf kilang, kak sarina, abg botak, abg kurus, en qayyum terima kasih sebab ajar kami vaksin anak ayam yang beratus ribu tu dan tolong jagakan telur kami untuk scientific research hehe.


Makcik-makcik kantin, terima kasih sebab selalu masakkan kami makanan sedap-sedap, walaupun kami selalu tak habis nasi sebab banyak (kami bukan pekerja ladang mkn banyak) hehe.


Orang2 ofis, kak fauziah, citra dgn kak Jusmah, terima kasih sebab sediakan rumah yang lengkap dengan semua peralatan dan tolong buatkan graph scientific paper aku guna microsoft excel. hehe


Pekerja pekerja kilang yang berbagai bangsa, anda memang terbaik! macam mana aku nak copy kerajinan dorang ni? huhu


Puasa kali ni dirumah, jadi tak payah la nak berdiet. sekian

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 no comments :):

Post a Comment