RSS

A Silent Prayer To A Newly-wed Friend

Just coming back from Kuala Terengganu with my bff; truly superb! I really had had a great time there sampai sakit kaki jalan sana sini. Kalau aku yg drive tak tau la kan..hahaha

I enjoy the moments, the jokes we poked each other. Kalau dgn org yg kita biasa tu, kurang la rasa segan sikit kan..hehe

Thanks a lot for 3 people to whom share my happiness in Terengganu. They even showed me on how to be a legal driver on road HAHA

Paling syok..orang Terengganu semua peramah-baik sokmo!! Dan aku dapat juga apa yang aku idam-idamkan selama ni..sepasang baju kurung cotton kaler merah putih..huhu melayang duit aku RM50..

But this is not the post that I wanted to share here;


Biasanya, the 1st thing I do after connected to the internet is FACEBOOK. Yep, I am facebooker 24/7.

Browsing through notifications and comments, I suddenly came across I post on my long-lost friend during PLKN. Her name is Ifa .She is just as the same age as I am and she is MARRIED.

I went through her wedding pictures sambil tu rasa bersalah la jugak sebab AKU TAK PERGI MAJLIS KAWIN DIA....sebab time tu aku tengah practikal kat Ulu Lepar Pahang dan tempat dalam hutan tu mane de transport nak pergi kan..


Teringat masa PLKN dulu, Ifa jadi kawan aku yang sangat baik, berbanding dengan semua orang 1 dorm dengan aku..I was not a favorite in the dorm, despite dengan perangai "KL" dan "english-speaking" aku masa dulu tuh, agak ramai gak yang tak suka aku..

add 1 point here: mungkin sebab aku dah biasa dengan kawan-kawan yg lain kat KL, kebanyakan kawan aku sume speaking-type so aku agak terbiasa dengan dorang la kut..dak2 PLKN sedorm dgn aku mostly asal felda dan perangai..MASYAALLH..tapi bukan semua la..Ifa ni pun org felda gak tp dia baik :)

aku pernah dicop : budak bandar-kaya-sombong

HOHOHO

Ifa ni sebilik dengan aku. Dia banyak ajar aku supaya sabar dengan karenah semua orang. Tapi aku paling sedih bila dia dapat 1st intake matrik, aku kene stay dlm dorm tu sorang2..we exchanged good-bye and I cried the night she leaves...

Since that, kawan baik aku kat PLKN is Amanda Goh Mei Kuan! she is my crazy-buddy and we eventually became best friends and share stories together especially our SECRET CRUSHes..HEHEHE. She is from KL also, and a chinese girl like her is one of a kind! We both love to listen to old romantic songs. Which teenagers would like to do that??.. The moment we enjoy is tarian poco-poco!! Sadly, tak de la gamba kami same2 kat sana but she remains my good friend till now. Mandy, If u ever happened to read this, I just wanted you to know that I am missing you like crazy..huhu T.T



Curi-curi gamba Ifa masa dia kawin kat FB dia..hihihi sory ek..


Ifa semakin comel..



I wish I was here T.T



Loving spouse..

Rindunye kat Ifa...Ifa, nanti kalau Intan kawin, Ifa datang tau..(ceh3..gatal) sory byk2 ek tak dapat dtg time Ifa kawin, Intan harap kita masih jadi kawan baik macam masa di PLKN dulu..Selamat pengantin baru Puan Ifa, selamat melayari bahtera rumah tangga dan minta dimurahkan rezeki dan semoga dapat membina keluarga yang bahagia bersama suami tercinta dan anak-anak masa akan datang..InsyaAllah..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 no comments :):

Post a Comment