RSS

I missed you...

I missed my Kulip. Kulip kat rumah sekarang ni. I can feel my eyes sparkling when I think about you. Kalau aku cerita pasal sejarah Kulip kat sape-sape je, mesti aku nak nangis. Sayangnya kat dia macam adik beradik kandung sendiri.


Kalau kulip sakit, mesti Abah dgn aku yang pegi check badan dia, belek-belek bulu kalau ada kutu ke tak, selalunya banyak je hehe. Kulip selalu bengkak-bengkak badan sebab gaduh pukul kucing sana-sini kene gigit jatuh longkang, badan hitam. Tapi badan hitam dan busuk tu jugak la yang best peluk.Hihi

Paling kelakar, dulu Abah pernah mandikan Kulip dengan sabun cuci pinggan. Hahahahaha. Nasib baik baik aku nampak..kalau tak mesti kulip dah berkilat. Abah..abah..

Kulip ni kucing local breed je. Bulu pun tak panjang dan lebat. Jumpa kat tepi jalan masa kecik. Masa tu tahun 2005. Tapi, kehadiran Kulip dalam keluarga kami telah mengubat luka especially Abah sebab kami baru kehilangan kucing nama Adik Wywy masa tu. Adik Wywy mati sebab FLUTD @ batu karang. Tapi Adik Wywy dah tau ajal dia dah sampai, dia larikan diri sampai sekarang tak jumpa. Abah dh berusaha bawak ke hospital UPM untuk rawat Wywy, tapi Allah sayang dengan dia...

Aku tak pernah tengok Abah nangis seumur hidup, tapi bila Adik Wywy hilang@mati, aku tengok Abah menitiskan air mata pada cermin tingkap kereta yang lekat dengan gambar Wywy. Sayangnya Abah kat Wywy buat aku turut menitiskan air mata. Sebab tu aku bertekad untuk jadi VET!!


Wywy dah tinggalkan kami 6 tahun. Kemudian hadirnya Kulip menceriakan hidup kami semula. Kami jaga Kulip tu dari baby lagi. Ingat lagi, masa tu nak pergi JB, bawak juga semua barang-barang macam jaga baby, susu, air panas, napkin. Tangan ni jugak basuh berak dia. Sampaikan ade mak cik ni cakap Kulip macam kucing bangsat sebab tak cantik. Peduli apa aku kucing aku comel ke tak?? kucing mak cik tu lagi la, dah la cacat tangan lebih pastu ade sekor tu plak tak boleh duduk sebab dislocated bone. HAHAHAHAHAHAHAHA.


Sekarang Kulip dah 6 tahun. Hehehe. Tua dah. Boleh masuk tadika. Gigi pon dah tak de. ade taring je. Kulip suka perhatian. Kalau orang datang rumah, mula la ngada-ngada tido atas atas katil terkangkang. Hihi. Gedik. Pastu suka rambutan dgn betik. Sume bende makan.

Lupa pulak mak yang bagi nama Kulip sebab mak cakap Kulip macam muka orang Asli. =.=''

Kalau ada pertandingan 300 kucing tercantik, Kulip atas dapat tempat ke-300 ni. Hahaha. Biarlah tak comel, kami sayang dengan Kulip


I missed you. I cried when I posted this ;)


Abah and Kulip


Dalam kereta. Muka bengang kene g klinik hehe


Baru bangun tido



Me ♥ Kulip



p/s: Bila boleh baik rumah ni. Rindu sangat-sangat nak peluk Kulip


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 no comments :):

Post a Comment