RSS

bila cinta tidak kesampaian..

currently listening to: sexy naugthy bitchy - Tata Young



Post kali ni berdasarkan sebuah conversation dgn seorang kawan baik aku bebaru ni. Nama dia rahsia, aku letak N jelah.. N, kalau terbaca blog ni, jgn marah ek, ni cuma peringatan saya kepada diri sendiri saja..Ur secret is safe with me hehe


*********************************

Aku : N, citelah ape yg terjadi?

N : N1st time jumpe laki tu time kat bus station
*
*
*
*
*
tapi laki tu sanggup xnaik bas dia sbb N sorang2,
sanggup dia tunggu bas same2 dgn N

Aku : Owhh


N : mase tu xde pape, sbb xkenal pon laki tu
tp x sangka plak kami 1 kelas subjek biostatistik
since tu, kami rapat n slalu kuar mkn sesame..
N dpt rasa 'something'
tp time tu xde pape lagi dgn dia
tp perasaan tu dh ada and dia pon dpt rasa
dia ckp nak declare sem depan
tapi...


Aku: what happened?

N: 1 hari tu, kawan N nmpak dia dgn sorang pompuan ni
beli makanan sahur pkul 4 pagi..kawan N siap rakam video lg bg N tgk
bila tgk tu rasa cemburu la tp bersangka baik la jugak
pastu kol laki tu, tanye dia
dia ckp pompuan tu kawan dia
kawan JE..pastu lega la skit
tapi sejak tu, kami dh jrng msg, kalau papepon, N yg start dulu
dia plak kekadang je..
hati pompuan mana yg x sedap
rindu gile mcm dulu
and
1 hari tu, dia ajak makan..
time tu la, dia luahkan segalanya
dia xnak teruskan hubungan ni..
dia ckp dia takut
dan dia nak kami ni KAWAN je..
N xboleh terima..terus nangis kat situ

*
*
kekadang ternampak laki tu dgn pompuan tu jln sesame
sakit hati gile
*
*
*

Aku: N, taw x...kita mengalami nasib yg sama..bertepuk sebelah tgn

*
*
*
*
tp skang ni, dah xde pape, bila Intan sedar perjalanan masih jauh lagi,
dan mungkin dia bukan ditakdirkan dgn Intan
mmng sgt sakit time tu, tp bila fikir2 balik
Ade sebab kenapa Allah x bg kami bersama
mungkin ada org lain lg berhak memiliki hati ni
skang ni mahu tumpukan study, dan cari masa depan

N: cmne Intan bole tempuhinya?

Aku: mmng ambil masa, tp insyaAllah, hati kene kuat and percaya yg dia bukan milik kita
(time tu nk menitis air mata)

N, if the guy ever comes back to you..would you accept him back?

N: mestilah...N sayang dia..

Aku: N! he left you! kenapa nk terima balik?

N: Intan, N bole terima yg dia bukan dgn N lagi,
tp N takut xbole terima lelaki lain lepas ni dlm hidup N..


Aku: (looked into her eyes deeply)
Kalau ade jodoh, percayalah, xkan kemana laki tu..
hopefully, N dpt jumpe Mr Right..Mungkin Allah mahu menguji N
skang ni study dulu, abiskan degree

*
*
*
*
Paling penting, jgn fikirkan sgt psl dia tu..lelama kita akn dpt lupakan dia jugak

~Conversation ends~

*******************************

One thing I learnt from her and my story
Love is truly sweet but once you stepped into the wrong turn,
you'll taste bitter forever..

Terbaca sebuah artikel kt FB bebaru ni, penulis tu ckp
" Tulang rusuk tidak akan bertukar"
kaum Hawa diciptakan melalui tulang rusuk lelaki
dan wanita yg ditakdirkan hidup bersama lelaki itu,
dari tulang rusuk lelaki itulah wanita itu diciptakan..





ps: A hero's strength is measured by his heart..








  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 no comments :):

Post a Comment