RSS

Kenapa dia lagi?

Astagfirullahalazim..



Kenapa aku selalu sgt fikir psl benda x baik dgn dia? Terasa jahat pula diri ni. Jangan Intan, ko xboleh berprasangka buruk dengan orang lain. Kenapa aku x suka kalau tetibe org mentioned nama dia?? walaupun aku telah cuba untuk hindarkan fikiran yang bukan-bukan psal dia tp, I just can't!!!



Aku xtau apa yg berada di fikirannya sekarang. Kalau diberi kuasa untuk menjengah di ruang fikirannya untuk mengetahui apa isi hatinya tentang aku, sumpah aku x nak tau!! biarlah aku x tau pasal itu. Aku juga ragu2, adakah dia berfikiran seperti aku?? adakah dia juga xberapa suka dengan kehadiran aku?



Mak pernah cakap, biarlah org benci kita, tp jangan kita yg benci org. Bila kita mula membenci org lain, mulalah hilang nur di wajah kita. Aku tidak berniat untuk membenci seseorang tp hati seakan-akan merelakannya. Bersihkah hati aku ni??



Biarlah aku dgn diriku. Aku ada kehidupan sendiri. Komitmen belajar adalah nombor 1 dlm hidupku kini. Aku sudah malas nk pikir lagi bagaimana mahu menjaga hati org yg bermacam-mcm perangai. Aku xboleh buat sume org puas hati. Kalau xsuka dgn aku, aku dh xboleh nk buat apa2. Biarkan saja



Kepada dia, aku tidak bermaksud mahu memburuk-burukkan kau. Aku juga tidak berniat untuk membenci kau. Mungkin pada satu masa nanti, aku dh boleh terima kau dengan sepenuh hati. It sounds really awkward here, but I will try to approach towards good perceptions to you, and it takes a little time.


Perlu diingatkan lagi, Allah sudah kurniakan yg terbaik buat aku, mungkin aku x ada apa yg dia ada, tapi cukuplah dengan apa yg aku peroleh sekarang ni, buat aku bersyukur kepada pemberian Allah. Fikiran yg x elok ni akan mendatangkan kemurkaan Allah. Silap2 aribulan Dia akan tarik balik nikmat yg telah diberi kerana x bersyukur.


Astagfirullahalazim..


Ya Allah, ampunilah dosaku, bersihkanlah hatiku dan fikiranku daripada berprasangka buruk,Aku manusia yg lemah ya Allah, fikiran dan hatiku mudah diracuni syaitan Ya Allah, Kau tunjukkan jalan yg lurus, berikanlah kebahagiaan dunia dan akihrat Ya Allah, berkatilah para sahabat ku Ya Allah, agar kami bersama-sama berjaya di masa hadapan.. Amin














Bad thoughts please leave me away, you made me feel guilty
to hate someone, for I'd known it will be no good to me
:((



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 no comments :):

Post a Comment