RSS

*%^)&:>"@#$+!

anda diperlukan untuk mencarut

jika hal itu memang2 meng'annoy'kan anda
anda dibenarkan mencarut
jika nmpak sesuatu yg bukan pada hak dan batilnya
anda dibenarkan mencarut
jika anda betul2 rasa anda betul dan org tu salah


the problem is..
adakah kita dipanggil jahat kalau kita mencarut?
kurang sopan tu memang la
tapi, memang sgt2 salah dari sisi undang2 budaya jikalau kita mencarut
dlm islam pon, Nabi tidak pernah menggalakan umatnya mencarut..
sentiasa berkata-kata baik, dan senantiasa ingat mengingati
Hanya pengingatan yg pernah diberikan..


Orang sekarang mcm2 perkataan yg xsopan dikeluarkan.
aku pon bape kali kena..especially masa kat plkn dulu. setiap hari kene. tp dh susceptible.hahaha
Mak Abah aku xpernah nk mencarut menyumpah2 anak. Marah2 biasa adela. Ajar??? jauh sekali. Bersyukur aku dpt parents yg x galakkan penggunaan perkataan2 ni.. byk yg aku tau pon sbb ade la kawan2 ajar mase kecik2 dulu.
so, bila aku nk marah, aku akn pastikan perkataan s*al, f*ck, bab* dan sebagainya sebagai sempadan. Tapi mmng dh jarang aku nk guna bende2 ni

at times when this cursed words used whenever

1. I watch Zionis attcking Palestinians
2. Animal cruelty (yg ni memang sah aku automatik tersebut hehe)
3. Politics. eee
4. Kalau aku mmng nmpak org tu salah tp buat2 x salah
5. other violence


penah la ade 1 hari kt matrik ni..aku baru lepas exam midsem math. dh la math tu bapak la susah giler..aku tgh down giler mase tu..lepas kuar dewan aku pon g la kt cafe nk beli kuewtiaw sup. pastu aku pesan la kat mak cik yg jaga tu. kebetulan ade sorang girl blakang aku ni order makanan yg same..so aku pon tggu la dgn dia and ramai2 student yg kuar seretak skali..5 minutes later..mak cik tu dah siap bungkus aku punye..masa aku nk amik tu, tetibe girl belakang aku ni SENTAP plastik bungkusan kt tangn mak cik tu! terkejut giler mak cik tu pastu bole plak budak tu blah mcm tu je.aku pon agak terkebil2 kt situ. mak cik tu ckp kt aku.."adik, nape dia amik dulu??" baru aku tersedar..


memang &*^%&^%*!(*&&^%%:(&^@^!!!!


dah la tgh down sbb math xleyh buat pastu ade je yg buat aku sakit hati lg.
aku ckp kt mak cik tu buat je 1 lagi..tp masa tu agak nk jerit la tp control sbb ramai org.
manusia mcm dia tu???????? Allah je la yg tau

Hey, awak ni mak bapak x ajar ke??? kan aku yg order dulu SO AKU PUNYE LA!!!!! yg ko amik tu pesal?? x makan 10 hari ke?? ke dh xtahan nk g toilet?? xde sivik langsung!!! bangang la ko ni! aku respect sume org walaupun org tu free hair tp ko ni?? dh la tindik sane sini pastu dgn perangai ko mcm ni GTH la!!!!!!

*tu la yg aku pikir time tu..hehehehe*

balik bilik mmng petang tu roomate aku sudi memekakkan telinga dgn bebelan aku psl budak tu

~ 2 years had passed~


so, skang ni, aku menang berazam xnak ckp bende2 x elok tu..tp ade je halangan hahaha
tp aku pastikan degree nya x seteru mana..aku masih waras lagi, aku xkan sakitkan hati org dgn perkataan cmni, wlaupun ade je org ckp cmtu kt aku..xpe2 org tu yg kurang pahala bukan aku kan?

Aku ni mmng susah nk marah org..Orang marah aku ade la.. hahahaha..kalau aku marah pon 5 minit dh sejuk..Allah menciptakan aku supaya menjadi seorng pemaaf.dats me. xnak simpan lame2 sbb marah ni syaitan..sape suke waris sifat syaitan kan?

Aku memang ade temper, tp temper tu pendam je dlm hati..tp kadang jadi nanah jugak..aku xnk jd pendendam..Ya Allah, sucikan hatiku dari hasad dengki dan dendam berdarah...


Aku ni jenis kuat merajuk sikit..anak bongsu mesti cmtu ke? nangis? dh biase huhu


Petikan dari surah Toha ayat 61

Berkata Musa kepada mereka: "Celakalah kamu, janganlah kamu mengada-adakan kedustaan terhadap Allah, nescaya Dia (Allah) membinasakan kamu dengan azab". Dan sesungguhnya telah merugi orang yang mengada-adakan (kedustaan).








Mind your own words when speaking to somebody...



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 no comments :):

Post a Comment