RSS

my bestfriend of my body is my heart

This eyes wet and a tear slowly trickling down the cheek. Ahh, why suddenly that thought came again? I said to myself. I wept the warm tear as my mind was racing thinking of what we talked yesterday. Astagfirullah, my heart ticked, kenapa aku boleh menangis ni?


Benda dah lepas kenapa kau fikir lagi??


Aku tak fikir pun, dia tiba-tiba datang, I just dont know what to do, everything seems so unclear. Aku tau dan aku tau aku tak sepatutnya fikir pasal benda ni. Allah, what did I've done? (Another tear emerged)


You know the past is over, is dead, why should you be thinking of that anymore? Tak cukupkan apa yang kau dapat sekarang ni?? kenapa kau masih mengejar benda yang bukan milik kau, adakah kau buta lagi??



Bukan kehendak aku, aku tak minta semua ini berlaku. Aku langsung tak mahu ingat pasal tu, tapi aku terkenangkan bagaimana aku susah sebab tu..


Intan, kau ingat lagi macam mana kau boleh survive sendiri? Macam mana kau boleh kumpul segala kekuatan dalam diri untuk cuba mula semula hidup baru? kau pernah cakap kat aku yang kau redha semua ini berlaku and wish to start a new chapter of life? Boleh kau ingat semula bagaimana siang malam kau sentiasa dihantui rasa bersalah dan dendam silih berganti yang akhirnya makan diri sendiri? kau sendiri cakap apa yang berlaku bukan salah dimana-mana pihak? Kau sendiri pujuk aku, kau katakan biarlah kisah lama tu menjadi kenangan pahit untuk ditelan. Doa kau untuk aku kuat telah termakbul, dan aku sendiri juga teguh kerana kau sedaya upaya cari kekuatan yang hilang tu



Feels like being the old me again..ahh


Be the old you?? swear to me you that will never be such a stupid bitch. People are born stupid. The their stupidity has taught them to value their own life, appreciate what they have and take every stupid moment of their life as the lesson that makes them brighter people. You are no genius. You aint gifted. Kau cuma seorang manusia biasa yang cuba explore dunia ni untuk jadi yang terbaik dari kalangan terbaik.


Ingatlah, tak cukup lagi apa yang kau dapat selama ini? Kau tak ada apa yang mereka ada tapi kau ada sesuatu yang buat orang pandang tinggi dengan kau. Kau tak perlu berdendam dan cemburu apa yang mereka ada, Allah maha Adil Intan dear, He gives endowment to the people he wants to but not all, sebab tu lah Allah nak kita jaga hubungan baik dengan Dia, manusia dan alam supaya kita hidup sentiasa diberkati. Perasaan negative tu buat kau sentiasa mahu meragui kurnian Allah. Say Alhamdulillah, sebut la banyak kali walapun dalam keadaan yang susah, sesungguhnya Allah menyukai orang yang penyabar.


There are something about me of which I hate it. Kenapa aku semakin keterlaluan? Aku tau ramai orang yang semakin ambil hati atas segala perbuatan, kata-kata aku. Adakah perkara yang lepas secara tak langsung mempengaruhi aku?


You've grown an ego. Kau tau benda ni tak baik, but life isnt fair sometimes, you need to act to yourself first before others. Maybe you will think this is selfish, but think again, will you still be the old you if dont implement yourself a sense of egoistic? Better use it right on time. Some more it's so hard to please all people around you. Just throw away what they talked about you. Mereka bukan pengatur masa depan kau. Kau sendiri!! Go to hell with them. But, a good criticize will build you. Dont waste them and control your anger!


Am I forever like this?

That's why you need those experience to guide you in the future. As time goes by, kau akan belajar asam garam kehidupan ini. Ambil yang baik dan tinggalkan yang buruk. Paling penting, letakkan harapan segalanya kepada Allah, sesungguhnya Dia maha Mengetahui. Jangan letakkan keputusan ikut fikiran, tetapi ikutlah mengikut naluri hati kau, itulah yang terbaik.


Ps: Kata-kata hati adalah yang terbaik

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 no comments :):

Post a Comment