RSS

Politik lagi..

Baru sedar yang sebenarnya aku kuat membangkang
Cuma kalau masuk debat mesti kantoi sebab tak pandai susun ayat macam Maman Peserai
Lagipun aku suka shoot, orang takkan suka tone suara aku
Cara cakap macam nak attack orang je, kalau orang yang panas baran dah lama aku kene lempang
The weakest point is that aku takde courage nak cakap terang-terangan. Aku berani membangkang kat belakang je.
Bila nak jadi kuat ni?? tak puas hati cakap je la kan.
Ada point tapi tak berani nak suarakan, sebab takut diattack balik sampai tak ada point nak counter attack orang tuh.

Topic yang aku paling suka kalau bab membangkang ni adalah berkaitan dgn politik dan isu-isu dunia. HEHEhe.. tapi topic yang inilah aku takut nak berdebat. Aku rasa sebagai warga Malaysia yang sudah menginjak umur dewasa PATUT tahu situasi politik negara before making judgement. Sape yang rasa politik ini satu hal yang tak penting, anda SILAP. Anda ada pilihan untuk tidak masuk campur hal politik (yang tak beri faedah pada aku dan anda) tapi anda perlu memahami situasi politik semasa agar jadi seorang warganegara yang prihatin dan bijak membuat pilihan.

Memang semua politik KOTOR dan susah nak percaya. But try to think the consequences, bukan salah parti itu sendiri, masing-masing memperjuangkan prinsip parti mengikut kepentingan individu dan negara, but what matters is the personality of the leaders of the parties itself. Yes, personaliti pemimpin itu sendiri yang menentukan kiblat perjuangan parti masing-masing.


ps: Uh...cakap macam politician pulak. Saya cuma pemerhati politik saja ^^


pss: Sesiapa rasa nak berhujah inbox la fb aku, blog aku tak boleh dikomen..hehe

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 no comments :):

Post a Comment