RSS

belajar jadi org bersyukur

Last nite agak kecewa la jugak. Balik tidur awal. Aku akui, aku seorang pencemburu chronic. Tapi aku tak cakap dengan orang, aku simpan je dalam hati. Yup, aku memang mencemburui si dia. Tapi disebalik perasaan ini, tersimpan 1 hikmah yang buat aku terfikir adakah aku akan mengulangi apa yang aku capai masa lampau?



Masih dalam proses belajar mencari keredhaan walaupun hati aku agak keras untuk terima kenyataan. Masih juga dalam proses belajar menjadi orang yang bersyukur. Walaupun aku tak dapat seperti mana yang dia dapat, tapi ada perkara yang aku ada tapi dia tak ada. Jadi adil la macam itu.


Tak boleh elakkan peraaan cemburu ini sebab memang trait genetic aku. It gonna takes a little time to let it flow. Kalau boleh aku nak langsung tiada apa-apa perasaan kat orang lain, tak payahla pujuk-pujuk hati yang kadang kadang sedih, kecewa, cemburu. Kadang-kadang aku fikir bagus je jadi macam roomate aku si Tay ni, tak de masalah dengan orang lain, buat hal sendiri. Bukanlah jadi heartless langsung, tapi at some point biarlah aku tak de perasaan pape dengan orang lain asalkan hati sendiri ok.


I'm sorry, I can't . I'm not a super-wonder person that could have everything I want.







ps: Final exam!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 no comments :):

Post a Comment