RSS

Dari seorang sahabat untuk sahabatnya

Kawan

Kadang-kadang kita tak pernah merasa puas
selalu je kita tak puas hati
Ada je selisih faham
Ada je kawan yang buat kita sakit hati
Ada je kawan yang buat kita hidup xmenentu setiap hari


Tapi,
Mereka juga manusia
Tak pernah lepas dari kesilapan
Cuba tanya diri sendiri
Adakah kita lengkap segalanya?
Pernahkah kita menyakiti hati orang lain?
Adakah kita selalu disamping kawan kita waktu susah?
Atau sekadar teman ketawa?
Apakah itu ertinya sahabat?


Memang aku akui,
Aku seorang manusia yang lemah
Selalu alpa, mengejar dunia tp tak pernah gengam
Aku bukan seorang kawan yang baik..
Aku pernah membenci
Aku pernah melukakan
Aku pernah dipulau
Aku pernah dibenci
Aku pernah dimaki
Aku pernah dilukai
Tapi, itu semua ajar aku erti sahabat
Dan juga segala kesilapan dan kealpaan yang pernah aku lakukan
Mungkin itu balasan dunia dari TUHAN
atas setiap dosa yg pernah aku lakukan
Yang memang maha adil, maha Mengetahui


Aku pernah hilang sahabat
Walaupun pada zahirnya kami masih bersama
Tapi hati kami saling menjauhan
Tiada lagi gurau senda
Semua hanya kenangan belaka
Aku sedih, atas perpisahan batin ini
Tiada siapa yang mampu merungkai kembali salah siapa
Biarlah ia menjadi kisah yang tak sempurna untuk dikenang


Perpisahan akan menemukan yg lebih baik
Perpisahan juga akan menjadi sebuah pengajaran yang terbaik
untuk insan yang seterusnya akan hadir dalam hidup kita
Tutup buku yang lama, dan buka jilid yang baru
Tuliskan kenangan kita dan kawan
Agar kali ini buat berkekalan selama-lamanya

Kepada sahabat baik saya
Saya nak kamu tau yang saya selalu berada disamping kamu
Kamu bagaikan sebuah irama dalam lagu
Tanpa irama hilanglah jiwa lagu
Biarlah separuh hati ini pergi
Saya akan cuba sedaya upaya bantu kamu
Saya akan sentiasa berdoa untuk kesejahteraan kamu
Agar kamu dapat bergembira dalam hidup ini


Kawan-kawan saya yang lain
Kalau kamu baca post ini,
Saya nak kamu tau
Yang saya sangat sayang dengan kamu
Walaupun kita selalu tak sebulu
Tetapi, andalah juga famili saya disini
Mohon maaf atas segalanya-galanya


Sekian,
Dari seorang sahabat untuk sahabatnya

Aina Meducci




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 no comments :):

Post a Comment