RSS

Keranaku belum dewasa

Review yesterday's lecture: Money Management talk with Dr Jasbir.


What is your SMART goal??

Err...ambil masa yg agak lama nak jawab..classmate aku sume cakap "nak beli kereta, nak beli rumah besar etc, etc...

Baru aku sedar...yg aku belum ada lagi materilistik goal!!

So jawapan aku kpd Dr J, nak beli tanah, kereta, music store untuk abah...(padahal xtaw nak cakap apa)

Tapi sebenarnya aku takde matlamat realistik yang tetap!


Lepas psl money talk tu, Dr Jasbir ckp kene simpan duit awal at young age and suddenly he added " Cari sesorang buat masa sekarang untuk masa depan...." SMART JODOH

1 kelas gawat. Macam-macam bunyi ada

Alasannya, kalau cari masa sekarang boleh kenal dia dan tau behavior dia mcm mana dan lepas tu pandai-pandai la first move bla bla bla..women has their biological clock..bla bla bla

And tetibe aku rasa tak suka topic ni.

Kawan sebelah aku cakap umur 21 tahun sekarang ni, kita dah kena fikir pasal bende2 ni untuk masa depan

Masalahnya...


KENAPA LAH AKU TAK PERNAH BERFIKIR SECARA SERIUS PASAL NI?


Aku berpendapat selagi belum kerja, bende macam ni jgn fikir serius lagi..salah ke kalau tak fikir awal2 psl ni ek. Aku akui, aku belum cukup matang untuk ini sebab aku belum dewasa. Aku memang belum dewasa dan belum pernah bersedia. Kawan-kawan aku ade je yang dah tunang, kawin pun ada, but why it didn't bother me at all? sebab fikiran aku masih belum berada pada tahap dewasa..


Jangan cakap lagi pasal ni, aku memang tak suka buat masa sekarang...belum masanya bagi aku. I'm not that desperate!


Adakah disebabkan pengalaman lampau telah mempengarui pemikiran ini??


Ada sebuah doa yang pernah aku belajar kat dinding surau matrik dulu. Aku rasa sume pernah baca doa ni.

" Ya Allah, jika dia ditakdirkan untukku maka dekatilah hatinya dgn hatiku dan jikalau ditakdirkan dia bukan milikku, maka jauhilah hatinya dari hatiku.."

Doa ini selalu aku titipkan pada masa itu....Alhamdulillah, sudahpun berlalu dan aku boleh menerima kenyataan.

Apa yang pasti, aku yakin satu hari nanti akan ada yang jadi pemilik tulang rusuk ini. Aku percaya pd janji Allah!



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 no comments :):

Post a Comment