RSS

A drop of love







Ps: For my mum, I dont mind spending a fortune just for her. Happy Belated Birthday Mak :)





pss: jgn aku yang pakai suda hehe




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

10 sifat manusia yang aku menyampah

Ciri-ciri orang yang paling aku menyampah


1. Selalu rasa diri tu betul walaupun terang-terang buat salah

Ni paling aku tak suka! Tolonglah, terimalah kesalahan anda yang seadanya. It is wrong to be right but it is right to be wrong. Susah sangat ke nak turunkan ego?

2. Senang cakap/janji tapi tak buat

Kalau anda betul-betul komited dengan kerja please jangan buat cincai! Quality is important. Aku menyampah kerja dengan orang macam ni. Seriously, orang lain memang akan annoy kalau kerja dengan aku, sebab aku perfectionist, especially kalau jadi ketua, fine memang aku macam ni. Tapi kerja aku pentingkan kualiti. Kalau susah nak buat kerja tu, tolong jangan bagi pengharapan or gatal-gatal beri cadangan. At the end tak jadi, siapa yang sakit hati?? korang jugak kan

3. Tak mahu terima teguran

Maksud lain tak makan saman. Manusia jenis apa ni?? Teguran bukan untuk downkan tapi untuk membantu membina karekter, kalau perbuatan baik kita dipersendakan tu lain cerita lah. Sekali sekala terima teguran orang lain demi membentuk sahsiah diri, kadang kala kia tak sedar diri kita salah, sebab tu ada rakan-rakan tolong ingatkan dan selalu memberi teguran nasihat 1 sama lain. Kalau tak setuju dgn teguran tu tolaklah dgn cara yang baik, bukan attack orang tu! Tu pun nak kena ajar ke?

4. Bermuka-muka

Depan cakap lain belakang cakap lain especially nak minta simpati. Macam &%##%&*.

5. Baran tak bertempat

Go to hell dengan orang macam ni!

6. Mengata belakang.

Semua orang pernah buat ni. Aku pun buat jugak, jadi aku membenci diri sendiri setiap kali aku buat macam ni. Tolong la sesape sepak aku kalau aku over sangat. Aku pun tak mahu jadi macam ni, but I can't help it :(

7. Tuduh menuduh

Bende ni pernah terjadi kat aku, orang ni tuduh benda yang aku SUMPAH DEMI ALLAH aku tak buat. Lepas tu maki guna mak bapak aku. Kalau aku marah dengan seseorang pun MAK BAPAK AKU TAK PERNAH AJAR ANAK DIA MAKI HAMUN MAK BAPAK ORANG LAIN. Pergi M****S la ko!! (Maaf, terpaksa guna bahasa kasar, walaupun hakikatnya aku seorang yang lembut).

8. Talam dua muka

Ada aku kisah kau tak suka aku? Peduli apa aku? Ingat ko baik sangat ke? Cerita kat orang lain cakap aku ni kongkong hidup orang la, itu ini la padahal semua tu tipu belaka. Depan aku berlagak baik/hero pulak. Takpe, aku tak dengar lagi apa yg ko cerita dengan orang lain, tapi Allah maha Mengetahui. Kau fitnah aku sesuatu yang aku tak pernah buat, pastu depan aku puji melambung. Bodoh!

9. Tak kenang budi

Lebih hina dari haiwan, orang berbudi kita berbahasa la. Ingatlah jasa orang yang pernah tolong kita waktu susah senang, dan bila dia ditimpa masalah kita tolong la pulak. Manusia tidak pernah meminta budinya dibayar, tetapi mahu dikenang pun cukuplah. Jangan pula pentingkan diri bila mereka dilanda masalah sedangkan dahulu dia pernah curah budi kat kita. Jangan jadi KAWAN MAKAN KAWAN.

10. Gunakan agama menutup salah

Jangan gunakan tiket agama sebagai landasan untuk tegakkan keSalahan. Eii, menyampah betul dengar, macamlah kita ni 0 knowledge. Anda sendiri boleh bezakan mana kaca atau permata, nafsu dan kehendak, contoh "SAYA BUNUH SI POLAN SEBAB TUHAN SURUH SAYA BUNUH DIA" Adakah kamu yang celik akal ni nak terima alasan dia pastu lepaskan begitu saja? Nak berbicara tentang agama boleh, tapi biarlah pada channel yang betul, sebolehnya tak perlulah, isu agama sensitif, semua orang beragama, semua mahu tegakkan pendirian masing, tetapi jgn guna hujah agama tak kena caranya, kalau semua orang tegakkan pendirian menggunakan agama sampai kiamat pun masalah tak akan selesai. Betul tak?


ps: Ini sekadar renungan kita bersama. Aku tak cakap yang aku tak ada semua sifat ini, bohong la kan, tetapi sekadar peringatan untuk diri sendiri ke arah kebaikan masa akan datnag. Sesiapa yang terasa, pohon maaf atas segalanya, yang ditulis tulus dari hati, tak ada niat untuk TUJUkan kepada sesiapa.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

peringatan buat semua lelaki jgn pilih wanita-wanita ini buat calon korang

1-Wanita Ananah:-
Wanita yang banyak mengeluh dan mengadu dan tiap saat memperalatkan sakit atau berpura-pura sakit.

2- Wanita Mananah:-
Wanita yang suka mengungkit-ngungkit terhadap suaminya. Wanita ini sering menyatakan seperti ini: “Aku membuat itu keranamu”.

3- Wanita Hananah:-
Wanita yang menyatakan kasih sayangnya kepada suaminya yang lain, yang dikahwininya sebelum ini atau kepada anaknya dari suami yang lain.

4- Wanita Hadaqah:-
Wanita yang melemparkan pandangan dan matanya pada tiap sesuatu, lalu menyatakan keinginannya untuk memiliki barang itu dan memaksa suaminya untuk membelinya.

5- Wanita Baraqah: -
1) Wanita yang sepanjang hari mengilatkan dan menghias mukanya.
2) Wanita yang marah ketika makan dan tidak mahu makan kecuali sendirian dan diasingkannya bahagiannya.

6- Wanita Syadaqah:-
Wanita yang banyak bercakap perkara yang lagha dan lagi membisingkan."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

semua sebab aku

Aku akui, aku memang agak memilih

Sifat negative yang memang berada dalam diri sejak lahir
Aku bukan sombong, aku kawan dengan semua orang,
I'm fit to everybody, it's just matter of fact whom I desired to friend is the one that I think suitable to be close to me..

Tapi aku rasa bersalah, dulu aku tak pandang pun orang tu,
Orang nak kawan pun aku agak MEMILIH
Orang pernah mintak co*ple pun aku tolak
Bagi aku dia tak serius...macam Mr Desperado
Mungkin masa tu ramai kawan dia couple, dia pun nak jugak kut
Tak pasal-pasal persahabatan kami putus kat situ saja
Tak dengar lagi pasal dia

Recently, ternampak dia kat fb
Lain sungguh..he's not the one I used to see. He changed a LOT
Dah masuk universiti
Tiba-tiba aku rasa bersalah pulak..
Dulu kalau dia mesej, mesti aku malas nak layan
Dengan ayat bunga-bunga dia tu
Adoi, please la.. (dulu la aku cakap)

Sekarang ni masing-masing buat hal sendiri
Dulu agak rapat jugak la, since kawan laki aku tak ramai pun
Bila dia dah masuk U,tetiba aku jadi kagum dengan dia
Walaupun pernah 1 hari aku prejudis dengan dia

AKU NI MEMILIH KE?


*** aku cuba untuk hindarkan perangai ni, tapi susah. Aku hanya sekadar pandang kecelikan minda manusia,bukan melihat celik hatinya***

Bukan aku menyesal tak co*ple dgn dia tapi aku menyesal kenapa aku tak boleh kekalkan friendship itu sebab sikap memilih aku sendiri T.T

Mungkin aku terlalu di dalam comfort zone? Mungkin sebab aku bangga sangat pasal pelajaran sampai orang lain pun aku pandang slek je? Nak kata pandai tak pun tapi berlagak pandai adalah =.=''

Kenapa dengan aku ni???



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

I.missed.home.qullip

Last night was my 3rd-time-sleepless nights. The first two because of nyamuk and pijat till I had to change my tilam and last night a pretty exaggerating; stomach ache



Dammit! I can't even walk properly to the toilet due to stomach cramp as if I am a bloating goat and I spend most of hours in the toilet, sampai rasa mau tidur je dalam toilet tu =.='' . I 'visited' to toilet hourly since 3am-until subuh when Lolot woke me up to solat. Apa yang aku makan ek?? same je la dgn Lolot and Asma makan.We shared food together and I'm the only one who got the pain.


Or maybe,lambat makan kut. hehe


I tell you something, I am prone to stomach ache. I don't know why.


Punya tak tahan, later in the morning I went to the clinic to seek Dr Aswan. I seriously need medicine because tomorrow is our last paper and I dont want sakit while sitting for exam. Dah la immunology, =.=''


While during health examination, I've just discovered that I'm having consecutively a low blood pressure. It's been like more than 3 times since the last check. I wonder why?? kalau cakap tak makan tu takkan la sampai asyik turun je. I do eat, sampai sakit perut but my blood doesn't seems to agree..


And Dr Aswan gave me another dehydration salts which I never thought of drinking it.


******************

Tomorrow is the last day of exam. Lepas tu free kejap, and sambung short sem. I can't wait going home!! My mum said she's gonna cook me macam-macam..and I seriously missed home cooking.


And Dear Allah, please ease my day tomorrow... amin :)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Aina's top phobia




1. Cockroach

Aku benci lipas!! Makhluk yang paling menakutkan dan menggelikan dari harimau or lion.
Seriously aku boleh jerit dan nangis kalau ada orang bagi aku bende ni. Tengok gamba pun geli weyhh!! yekkk



2. Belon

Bende ni pun paling ditakuti especially time birthday orang. Ada cerita disebaliknya kenapa aku takut belon sampai sekarang. Tapi memang super takut especially masa pecah. Pernah 2-3 birthday orang yang terpaksa aku balik awal sebab aku nampak benda ni..So, birthday aku jangan main bende ni kalau xnak aku pengsan



3. Water

Tengok cantik je pantai ni, tapi tengok air tu..Aku memang dari kecik phobia air sebab abang aku pernah tolak aku kat sungai kat kampung walaupun air tu cetek, tapi aku menangis tahap histeria kat sungai tu, last-last abah datang tarik aku pastu simbah dengan air perigi (yg ni sebab apa aku pun tak tau) pastu abang aku kene marah hehe. So, sampai sekarang aku phobia tapi tak la sangat teruk.hehe

Aku pernah mimpi lemas sungai...wooo takut giler :(



4. Math

Subjek math adalah subjek yg tak pernah aku suka since kindergarden! Yup I hate math or pape yang berkaitan dengan math. Kat matrik la paling sengsara sem 2 woii..aku pun tak tau macam mana final sem boleh dapat B sedangkan midterm aku F hehehe..rezeki tu..alhamdulillah...physic dan chemistry yang kira2 tu boleh tahan gak tapi kalau calculus...



5. Broken heart

Tak perlu tanya kenapa...paham-paham sendiri ^^







ps; Jom makan roti canai sardin!





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Brain, please get yourself a rest!

Please, at least, dont overthink too much about things happened around you! Final exam is going to end soon and still I have 1 more paper to go. My biggest vet-enemy; IMMUNOLOGY!!


My brain is getting tired, memorizing and all the stuffs that got in and never came out. Thanks Allah for letting me to went through all the papers; even though it was TOUGH (superlative tough, esp pharmacology and virology), but a single pray from my mum is the strength that accompanied me all the time.

Now, here I am, writing this stuff. Why?? because my brain needs to rest. I don't push myself to study and memorizing (unless last minute hehe) and I have too much silver hair grown on my head **STRESS** and overthinking too much. I can't get rid of it, the harder I tried, the more it's circling my cerebellum.


And thanks to the stress, I ALWAYS IN NEED OF CATHARTIC! I never tried one tough, I trust more on drinking Vitagen but because I learn pharmacology, I always thought of cathartic to help this bowel problem =.=''


Sigh, life can't be beautiful without difficulties right?




Ps: One more paper to go!!


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS